29 Haziran 2011 Çarşamba

Korece'ye Merhaba- 안녕 한국어

Ben mi? Nerede miydim?

bir müddet kendimi kaybedip bulmak istedim. Buldum mu? Bilmem ki :)

Yeni bir uğraş edindim. Korece :)

Bunu kime söylesem "Neden Korece?" diye bir soru yöneltiyor. İçimden "Kardeşim, niye herkes bu soruyu soruyor ki? Dil öğrenmek için illa ki bir neden mi olması gerekiyor. Nedenim yooooookkk :)

Sadece ve sadece eğlenceli olduğu için öğreniyorum, sevdiğim için ve sevmeme bir sebep olmadığı için :)

Bundan sonra da burada korece öğrenirken izlediğim adımları, aldığım notları, takip ettiğim dersleri, siteleri paylaşacağım.

Belki biri benim gibi kendi kendine öğrenmek ister.  :)

Hangul, Romantization, Okunuşu

안녕 한국어,  (annyeong hangugeo), Anyeong hangugo= Merhaba Korece

11 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçekten azminize hayranıyım.Şu an ortaokuldayın sizin gibi bloggerların sayesinde liseye kadar koreceyi öğrenmek istiyorum şu an korecem biriyle tanışınca konuşacak seviyede.Yaklaşık 3-4 aydır öğreniyorum koreceyi.Bu arada sizi bir sorum var.Akıcı olarak konuşabiliyor musunuz?Ve ne kadar zaman aldı akıcı konuşmak?Cevaplarsanız çok sevinirim.Şimdiden çok teşekkürler

Halime Oral Yalçın dedi ki...

Öncelikle bolğumu takip ettiğin için teşekkür ederim. Mükemmel bir korecem var diyemem fakat konuşup anlaşabiliyorum. Koreli insanlardan da korecemin, teleffuzumun çok iyi olduğuna dair cümleler duyuyorum ama bu yeterli değil tabii.. ben 2 ya da 3 yıldır korece öğrenmeye uğraşıyorum ve hala daha devam ediyorum. Diğer taraftan da öğrendiklerimi yeni öğrenmekte olan arkadaşlarla paylaşıyorum. Ortaokulda olmana ve korece gibi bir dili öğrenme arzunuzu takdir ediyorum, harcadığınız hiçbir çaba boşa gitmeyecektir.
Fighting 아자 아자 화이팅 ^.^

Adsız dedi ki...

감사합니다 성생님 °.°

Aygunluk dedi ki...

Halime merhaba,
blogunu incelerken her zaman yaptığım gibi ilk yazılardan başlamak istediğim ve ilk yazında aradağım blogu buldum diyebilirim. şu an gerçekten çok mutluyum. Aynı duyguları paylaşıyoruz. Etrafımda herkes ingilizce rusca almanca fransızca biliyor ki bunlar aile bireylerimin yalnızca bildikleri bense korece öğrenmeye çabalıyorum. Neden sorusu hep bana da soruluyor hatta bayağı kinayeli hemde amaaan kime ne ben bu dili sebepsiz yere seviyorum. Özellikle de söylüyorum derdim oppa falan da değil.Sadece özelim olsun istiyorum bu dili kendime ait hissediyorum. Bu dili öğrenmek istiyorum ve de Allah'ın izniyle en iyi şekilde öğreneceğim. Lütfen benden desteğini eksik etme...
Bu aralar en çok buna ihtiyacım var... İstanbul'dan sevgilerle...

Halime Oral Yalçın dedi ki...

Merhabalar @Luna,

İnsanlarımız maalesef alışılmışın dışına çıkmak istemiyor, çıkan birilerini görünce de nedense anlayamıyorlar, anlamak da istemiyorlar. Siz onları umursamamaya devam edin.

Korece gerçekten benim eğlenerek, severek öğrendiğim bir dil. Ve yazıda da dediğim gibi fırsat buldukça, yeni birşeyler öğrendikçe korece öğrenmek isteyenlerin elinin altında olacak. 화이팅.. *(^.^)*

Unknown dedi ki...

Sanırım bu yola başlama nedenimiz aynı... Kimileri ''Neden Korece?'' diyip dururken kimileri de ''İnanılmaz! Nasıl öğrendin, nasıl başarıyorsun?'' diyerek hayretle kalıyor. İnsanın içindeki öğrenme isteği, azmi ve çabası birleşince; başladığın örgünün ilmekleri kendiliğinden ilerliyor sonrasında.. Başka bir blogda şöyle diyordu : '' Binayı inşa etmek istiyorsan temelinden başlayacaksın.'' Bu nedenle ilk olarak alfabe ve gramer ile başladım. Ağustos 2013' de tanıştım Kore dizileriyle ve Ekim ayında Korece öğrenme isteği yerleşti kafama. O zaman bu zaman dizi replikleri, dizi ostları.. derken biraz ucundan da olsa anlamak güzel şey doğrusu! Fighting 아자 아자 화이팅! :)))

Halime Oral Yalçın dedi ki...

@Evren,
Şuna inanıyorum ki, herkes zaman ayırdığı şeyin karşılığını er ya da geç alacaktır. Ben korece'ye merhaba dediğim de etrafımda kimsenin kore ve korece ile ilgili herhangi bir fikri yoktu. Benim de kendimle ilgili bu kadar ilerisine gitmeye dair bir düşüncem yoktu. Ama şimdi başladığım ve geldiğim noktaya bakınca çabalarımın karşılığını aldığımı görüyorum ve kendi adıma mutlu oluyorum. Umarım herkes çabasının karşılığını alır :)
아자 아자 화이팅 ^.^

Unknown dedi ki...

Ben 16 yaşındayım :) Kore'de okumak en büyük hayalim tabi bunun için de korece öğrenmem şart böyle bir blog bulduğuma sevindim hep takip edeceğim ilk dersten başlayacağım şimdi umarım korecem gelişir. .. Ve böyle birşey yaptığın için teşekkürler :)

Halime Oral Yalçın dedi ki...

Merhabalar Damla,
Senin yaşında birinin yeni bir dil öğrenmeye çalışması gerçekten çok takdir ettiğim birşey. Umarım bu yolda sana ufa da olsa bir faydam dokunur bu blog sayesinde ^^
Başarılar :)

gumivan dedi ki...

İnternet üzerinde Korece öğreten bir sürü sayfa bulmuştum ama nedense elime defter kalem alıp not ederek çalışmaya başlamamı sağlayan senin blogun oldu. :D Emeğin için teşekkürler. Henüz yeni başlamış olsam da umarım yazıların sayesinde iyi bir şekilde öğrenebilirim. ^^

Halime Oral Yalçın dedi ki...

Öncelikle başarılar diliyorum, umarım faydalı olur :) ve benim de emeklerim boşa gitmemiş olur ^^