11 Ekim 2012 Perşembe

1.2 Evet, Hayır / 네 / 아니요



Bu derste "Evet, hayır" nasıl söylenir onu öğreneceğiz.

네 : Ne / 아니요 : aniyo, aynı yazıldığı gibi söyleniyor.

네. [ne] = Evet, Doğru.
아니요. [aniyo] = Hayır, Yanlış.

네, korecede sadece "evet" olarak kullanılmıyor. Bir şeyi kabul ediyorsanız / şaşırdıysanız/ söylenilen şeyi anladıysanız da "ne" diyebilirsiniz.

Bazen de  네'yi bizdeki "ne" olarakta kullanıyorlar.


* Kahveyi sevmiyor musun?
 - 네. [ne] / Evet sevmiyorum.

bir reddiş varsa da aniyo'yu kullanabilirsiniz.


* Kahveyi seviyor musun?
 - 아니요. [aniyo]/ Hayır, sevmiyorum.

----



Ornekler

A : 커피 좋아해요? [keo-pi jo-a-hae-yo?]  kopi cohaheyo? Kahve sever misin?
B : 네. 좋아해요. [ne. jo-a-hae-yo] ne, johaheyo Evet, severim.
B : 아니요. 안 좋아해요. [aniyo. an jo-a-hae-yo] = Hayır, sevmem.

 * Fiilin önüne gelen 안 - an- eki, fiile olumsuzluk katıyor.

A : 커피 안 좋아해요? [keo-pi an jo-a-hae-yo?] = Kahve sevmiyor musun?
B : 아니요. 좋아해요. [aniyo. jo-a-hae-yo] = Hayır, seviyorum
B : 네. 안 좋아해요. [ne. an jo-a-hae-yo] = Evet, sevmiyorum.

Türkçedeki ile aynı fakat ingilizce mantığıyla tamamen ters bir cevap şekli oluyor.

aşağıdaki dialog'a bakınız :

A: Biliyor musun, dün bir kitap aldım,
B: 네. [ne]
A: ve gerçekten çok beğendim.
B: 네.
A: Ama biraz pahalıydı.
B: 네.
A: Ne kadar ı biliyor musun?
B: ne kadar?
A: 100 dolardı!
B: 네? [ne?]
A: bu yüzden kredi kartımla ödedim.
B: 네...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir anlatim tekniginiz var.Bende korece kursuna gidiyorum ve buradan korece derslerinizi takip ediyorum cok guzel cok anlasilir.. ;) tesekkurler :)

Halime Oral Yalçın dedi ki...

:)ilginiz için teşekkürler, bu güzel yolculuğunuzda size başarılar diliyorum. Sormak veya öğrenmek istediğiniz şeyleri yorum ya da mail aracılığıyla sorabilirsiniz. Mümkün olduğunca yardımcı olmak isterim

Unknown dedi ki...

Harikasınız