30 Aralık 2012 Pazar

Korece -지요 / -죠 ( ... değil mi?) Eki


Bir şeyi onaylatmak amacıyla sorduğumuzu belirtmek için kullanılan ektedir. Biz deki "değil mi?/ di mi" eklerine denk gelmektedir.

Kullanım :
*******************
Fiil / Sıfat + 지요 (죠)
İsim + 이지요? 이죠?
*******************

너는 학생이지요?
Sen öğrencisin, değil mi? gibi.

1.
A: 요즘 바쁘지요?
Bugünlerde meşgulsun değil mi?
**요즘 :bugünler, son günler
**바쁘다 : meşgul olmak

B: 네, 좀 바빠요.
Evet, biraz meşgulüm.


2.
A: 너는 대학생이죠?
Sen üniversite öğrencisisin değil mi?
**너 : sen
**대학생이다 : üniversite öğrencisi
**맞다 : doğru olmak, haklı olmak
**죠 : değil mi? (kibar hali)

B: 네, 맞아요
Evet, doğru.

3.
A: 회사에 다니지시지요?
Şirkete gidip geliyor musunuz? (Çalışıyor musun?)
**회사 : Şirket
**다니다 = (Biryere düzenli bir şekilde) gidip gelmek

B: 네, 한국전자에 다닙니다
Evet, Kore elektrik şirketine gidip geliyorum. (Kore elektrik şirketinde çalışıyorum)

4.
A: 여행을 아주 좋아하지요?
Seyahati çok  seviyorsun değil mi?

B: 네, 여행을 아주 좋아합니다
Evet, Seyahati çok seviyorum.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

İlk önce çok güzel anlatma şekliniz var. :) ama bir ricam var
이지요? 이죠? bunların farklıklarını anlatabilirmisiniz?

Adsız dedi ki...

Sanirim biri kibarca digeri arkadaslar arasi

Unknown dedi ki...

Surekli dizilerde kıçci diye bir kelime duyuyorum. Anlamini biliyorum. Degil mi, bende ayni fikirdeyim gibi bir sey ancak nasil yazildigini bilmiyorum ve bulamadim. Acaba nasil yazildigini gosterir misiniz?

Unknown dedi ki...

그치