1 Mayıs 2013 Çarşamba

Korece -고 싶다 = -mek istiyorum



-고 싶다 = -mek istiyorum
Yapmak istiyorum, gitmek istiyorum gibi istek arzu belirten cumle ekidir.
Bu gramer basit bir gramer, herhangi bir istisnası yok. Hangi fiil gelirse gelsin  고 싶다 ekini alıyor.

가다 [ga-da] = gitmek /to go
보다 [bo-da] = görmek /to see
먹다 [meok-da] = yemek /to eat

다 ekini fiilden düşürün. Yani gitmek fiilindeki "mek" eki gibi. Fiili cekimlerken mek eki düşüyor değil mi?

**gitmek = 가다 [ga-da] ---> 가 + -고 싶어요
가고 싶어요 [ga-go si-peo-yo]
= Gitmek istiyorum.
/I want to go.

**görmek = 보다 [bo-da] ---> 보 + -고 싶어요
보고 싶어요 [bo-go si-peo-yo]
= Görmek/izlemek istiyorum.
/I want to see/look/watch.


Not : 보고 싶어요' ifadesini "Seni özledim" derken de kullanıyorlar.

**yemek = 먹다 [meok-da] ---> 먹 + -고 싶어요
먹고 싶어요 [meok-go si-peo-yo]
=Yemek istiyorum
/I want to eat.

Basit bir dialog
A: 뭐 먹고 싶어요? [mwo meok-go si-peo-yo?]
= Ne yemek istersin
= What do you want to eat?

B: 햄버거 먹고 싶어요. [haem-beo-geo meok-go si-peo-yo]
= Hamburger yemek istiyorum.
= I want to eat a hamburger.

**더 [deo] = daha, hada fazla, /more
Yine ister misin? / Daha fazla yemek istiyorum/ yine yemek istiyorum. Demek için;먹고 싶어요. [meok-go si-peo-yo] = I want to eat it.

먹고 싶어요. [meok-go si-peo-yo] = Bunu yemek istiyorum. /I want to eat it.
더 먹고 싶어요. [deo meok-go si-peo-yo] = Yine/daha fazla yemek istiyorum. /I want to eat more.

"Ne yapmak istersin/istiyorsun" diye sormak istediğinizde ise;
Korece de
**뭐 [mwo] = Ne / What
**하다 [ha-da] = yapmak /to do
**사다 [sa-da] = satın almak /to buy
**마시다 [ma-si-da] = içmek /to drink

Kelimeleri Türkce'deki gibi yan yana koyduğumuzda cümlemiz oluşmuş oluyor.
A: 뭐 하고 싶어요? [mwo ha-go si-peo-yo?]
= Ne yapmak istersin/istiyorsun
= What do you want to do?

B: 텔레비전 보고 싶어요. [tel-le-bi-jeon bo-go si-peo-yo]
= Televizyon izlemek istiyorum.
= I want to watch TV.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş~ 고맙십니다^^

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş~ 고맙십니다^^

Unknown dedi ki...

X

Unknown dedi ki...

Emeğimize sağlık harika olmuş