24 Kasım 2013 Pazar

Kore mi? Korece mi? Oppa mı?



Son günlerde karşılaştığım, duyduğum, gözlemlediğim bazı saçmalıklar dizisi sonucu insanlarımızın ya da kızlarımızın diyeyim bir tür kavram karmaşası içinde olabileceğini düşündüğümden dolayı böyle hiç yazmak istemediğim bir yazıyı yazıyorum şuan...

Bu kavramlar neler mi? Başlıkta da okuduğunuz gibi "Kore" / "Korece" / "Oppa" kavramaları.

Biliyorum ve anlıyorum diyemiyorum... daha doğrusu anlamaya çalışıyorum fakat bir türlü şu "OPPA" manyaklığını, çılgınlığını, takıntılılığını çözemiyorum. Tam olarak nedir istediğiniz? Gerçekten anlamlandıramadığımdan bunu soruyorum, hani belki olur da birileri cevaplar ben de (olur ya bir ihtimal) anlayabilirim diye.

İstediğiniz tam olarak nedir? Kore hakkında gerek kültürü, tarihi, sanatı hakkında bilgi edinmek mi? Korece öğrenmek mi? yoksa sadece OPPAAAA diye çağırabileceğiniz bir koreli erkeğinin elinizi uzattığınız uzaklıkta olması mı?

Kusura bakmayın ama o kafanızda canlandırdığınız, dizilerde gördüğünüz OPPA kavramı ile gerçek hayattakiler çok başka!.. Keşke sadece dizi izlemeyip biraz da gerçek hayattan yazılar okusanız, kore ile ilgili belgesel tarzı gerçek hayatı anlatan birşeyler izleyebilseniz.

Gel gelelim 오빠 oppa kelimesinin kelime anlamına, kızların kendilerinden (bir yaş dahi büyük olsa) büyük erkeklere hitap şekli. Çoğu kişi bunun "sevgili" için söylendiğini düşünüyor da.. Belirteyim dedim.

Amacınız bir oppa'ysa bile o zaman gidin ve kore aile yapısını bir araştırın, o katı kuralları gördüğünüzde hala bir koreli oppa istiyorsanız size gittiğiniz yolda başarılar ve mutluluklar diliyorum.

Hayatımdaki, tanıdığım koreli arkadaşlara bu "oppacı" (kusura bakmayın) sapıklar yüzünde "oppa" diye hitap et demelerine rağmen sadece isimleriyle hitap ediyorum. İnsanları o kadar çok korkutmuşlar ki anlatamam.

Duyduğum, şahit olduğum bir kaç örnek;
"Bir koreli oppa görürsen hemen öpeceğim"
"Ayyyy dokunsam mı acaba?" diye koreli çocuğun arkasından el uzatmalar, tanımıyor çocuğu ama sapıklık ya dokunmak istiyor. Neden? Çünkü O bir OPPA

Facebook'ta ise sacma sapan grup isimleri ve boş boş paylaşımlar yapan gruplar ve onların çılgın takipçileri...
Birisi özel hayatını döküyor ortaya, korece tek bir kelime yok, bizim meraklı (neye bu merak anlayamadım kore mi? korece mi? oppa mı?) milletimiz hemen oraya üşüşmüş yazıları merakla bekliyor. Şaka gibiler ve biraz da kabus!..

Yani hani diyorum ki "olsun insanlar birşeyler paylaşıyor, birileri de faydalanıyor" ama kardeşimm BU NE YAA!! YUH ARTIK" dedirtecek içerikler, saçma sapan sataşmalar felan..
(ahh ben gerçekten çok sinirlenmişim galiba)

Amacı kore hakkında birşeyler ve korece öğrenmek isteyen tüm arkadaşlara sonsuz saygılarımı sunuyorum, ve diyorum ki lütfen OPPACI'lardan uzak durun, hastalıklı insanlar onlar.. bunun başka türlü bir açıklaması olamaz :)

Saygı ve sevgilerimle, :)


12 yorum:

EY Photography dedi ki...

Malesef banada sürekli 10 tane dizi izledim korede yaşamak istiyorum..Nasıl yaşarım? senin oppan kim? o benim oppam sen kimsin ? döverim :) vs vs benim oppam kim açıklıyorum yok öyle bisey .. bu cılgınlıktan gercekten uzun zamandır tanıdğım oppalara bile oppa diyemiyorum ben.. o yüzden Bu genç kızlarımıza rüyadan uyanın dizi dizidir .. gerçek hayat farklıdır demek istiyorum .. Evet kore dramaları güzel evet dizi karakterleri yakısıklı ve güzel .. ama o dünya başka .. bizim ülkemizdede dizilerde hersey abartı ..Aşklar ..arabalar ... Neyse Uçağa bindiklerinde anlarlar Ajussi ve Ajummalarla oturunca :) yani Kore güzel bir ülke ama elini sallasan sokakta oppaya unniye çarpmıyorsun .. yok öyle bir olay .. kalabalıkta kim ne anlamıyorsunki.. korede hayat kolay değil adamlar bizden kat kat daha çok çalışıyorlar... Öğrenci olmakta zor ... parasal açıdan özellikle ... yani ama sanırım yaşayarak görmeden anlamayacaklar gibi görünüyor ... 3-5 koreli erkek arkadaşı olan veya ünlü ile tanışan kızı taparcasına takip etmenin zaten hiç anlamı yok ?--ne yapmış bu insanlar sizin yapamadığınız neyi başarmış... koreye gitmek mi ? hergün yüzlerce kişi gidiyor ... erkek arkadaş mı ? eee dünyada tek değiller ... Benim bu genç arkadaşlara enazından biraz daha yaş olarak büyük sayılırız vereceğim tek tavsiye ... Önce okulunuzu okuyun , notlarınızı yüksek tutun korece'den önce İngilizcenizi gelistirin.. Eğitim allacaksanız önce bu ülkenin kültürünü insanını bilin ... sadece oppa görmek için ülke değistirilmez... " yaşınız biraz daha mı büyük işinize gücünüze bakın paranızı kazanıp biriktin seyahat edin ... // neyse belki okuyan birileri vardır bize hak veren ..// vermeyenlerin ilk tepkisi sen erisemedğin koreli sevgilin olmadığı için kıskanıyorsun kelimesini ortaya atıyor .. ama malesef bilincli kisiler olarak bu sözlere sadece gülebiliyoruz :) ( çünkü koreli erkek arkadasım varsa bile söylemem ? var mı ? acaba ..bunu afişe edip huzur kaçırmaya gerek yok...Özel hayat diye boşa dememişler :) Allaha şükür yapmak istediğim herşeyi hakederek yapmış bir insanım ..2 kere kore'ye gittim geldim erişememek durumuda ortadan kalktı..Ukala deseniz oda değilim sadece Dürüstce gercekleri söylemek suçsa ben suçluyum :) Kaliteli bir duruş sergilemek varken ayy bunlarda Türk kızı hemen oppa derler faceini telini alırız dedirtmemek istiyorum çünkü birkaç kere böyle konuşmalara ve Türk kızları ile dalga geçen koreli çocuklara denk geldim ve uzaktan izledim ...Hepimiz insanız bizlerde nekadar kusur varsa onlardada var ..Kimse mükemmel değil... // sanırım mesaj yerine ulaşmıştır burayada rahatsızlık verdim ama aynı baslık altında baska bir yorumunda faydası olur okuyan kisiler için... emeğine sağlık arkadaşım !!

Halime Oral Yalçın dedi ki...

Siz de bir hayli sinirlenmiş görünüyorsunuz bu duruma... :)
Maalesef bazı gençler aklı beş karış havada dolaşıyor.

Dediğiniz gibi yaşamadan, görmeden, duymadan bizim neden bahsettiğimiz, ne demeye çalıştığımız hakkında zerre kadar fikirleri olmayacak.

Umarım kendi canlarını çok yakmadan, yaktırmadan, kendilerini yıpratmadan gerçeğin farkına varırlar...

Güney Kore ve Ben dedi ki...

Katılıyorum =)

Adsız dedi ki...

Kesinikle katılıyorum.Maalesef ülkemizdeki çoğu kendimi Kore fanı sayan insan sadece ''oppacı''.Kore fanı olmak Kore'yi her şeyi ile sevmektir.Erkeleriyle değil.Örneğin Eylül ayında İstanbul'da gerçekleştirilen Istnabul-Gyeongju Dünya Kültür Exposu'nda şahit olduğum bazı durumlar gibi.Bazı insanlar oraya Kore hakkında bilgi edinmek için değil ''belki orada bir oppa bulurum'' düşüncesiyle ya da Koreli erkek kesmek için katılmışlardı.Çok yazık...

Halime Oral Yalçın dedi ki...

Çünkü dertleri ne o ne bu tek dertleri "oppa" (o_O) buna benzer bir grup ismi bile var... kısa ve öz açıklıyor aslında amaçlarını. Ne diyelim, Allah akıl fikir versin

Adsız dedi ki...

Cok abartiliyor bencede koreyi kulturu ile tanimali bence seven ki§i

MurOga HyOma dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
MurOga HyOma dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Edy dedi ki...

Sizin bu yorumunzu gercekten tebrik ediyorum.Malesef bu ulkedeki arkadaslarimiz cok sey bildiklerini zannediyorlar ama hicbirsey bilmiyorlar. Butun erkeklerin dizilerdeki gibi oldugunu saniyorlar . Kultur veya dil haricinde erkeklere kole olmuslar . Sonra da Kore faniyiz diyorlar . Koreye gidip gordum ve anlatmama ragmen inanmayanlar bile var . Yazik hepsine..

Halime Oral Yalçın dedi ki...

@Edy
Malesef "malesef" demekten başka bir şey gelmiyor elimizden. Keşke biraz daha gerçekçi olabilseler... Umudum var, bir gün onlar da görecekler neyin ne olduğunu ve olması gerekeni... Umalım da bu çabuk gerçekleşsin yoksa ortalarda "oppaaaa" diye çığlık atan bir nesil olacak. ^.^

Adsız dedi ki...

Bende katılıyorum kore hayranları. Çoğaldı gerçekte
Neler var bilmiyorlar onları taklit edenler var resim çektirirken. Onların taksitlerini yapıyorlar. Gerçek dış dünyada önemli olan sadece geleceğimiz. Bağımlı olanlar var ama gidip görmek gerekir. Televizyonda çıkınca izliyorum tarihi diziler asla kaptırmıyorum kendimi internette izlemem. Dünyada herkes insan gözlerimizi açalım dünyayı keşfedildi etrafımda oppa kelimeleri geziyor. Okadar anlattım dinlemediler

Unknown dedi ki...

Genelde dizilerde sevgili olmadan önce kızlar erkeklere oppa diye seslendiği için diyorlar ama genel olarak bir dizi sitesinde bir çevirmen "Oppa Korece de abi demek ama kızlar sevgili anlamında kullanıyor" diye dipnot paylaşmasıydı. Bence bundan dolayı "oppacılar" ortaya çıktı. Bu saçmalığa bende katlanamıyorum, millete de doğrusunu anlatsam da bana "sen yanlış biliyorsun" diyorlar... ne diyelim abla kelime anlamını bilmeyen oppacılara Allah akıl fikir versin.