24 Kasım 2013 Pazar

중급 한국어2 -는 중이다, 만 해도, -는다면서요



-는 중이다, 만 해도, -는다면서요

-는 중이다 şuandaki işlemi tanımlamak için kullanılır. 고 있다 ile aynı anlamdadır. Şimdiki zaman eki gibidir.
 is used to express present-progress. It is usually replaced with -고 있다 and N중이다` is also frequently used instead.

Kullanım: (ayrıntılı anlatım için tıklayınız.)
*****************
Fiil + -는 중이다 
İsim + 중이다
*****************

다이어트를 하 + 는 중이에요 = Diye yapma + nın ortasında
이메일을 보내 + 는 중이에요 = E-mail gönderme + nin ortasında


-만 해도 zamanla değişen şeyleri tanımlarken kullanılır. Geçmişe dair net bir şey hatırlanırsa kullanılır.
is used to express things that have changed over time. It is used when one has relatively a good memory of the past



Kullanım :  (ayrıntılı anlatım için tıklayınız.)
********************
İsim + 만 해도 = -e kadar
********************

십 년 전 + 만 해도 > 십 년 전만 해도 = Daha 10 yıl öncesine kadar, 10 yıl önceye kadar
작년만 해도 저렇게 잘 ... > Geçen yıla kadar
몇 년만 해도 ..... bir kaç yıla kadar...

-는다면서요 Daha önceden duyduğunuz ya da zaten bildiğiniz bir şeyi onaylatmak istediğiniz de kullanılır.
is used to confirm what one already knows or has heard. It can be used to ask a fact about the listener or another person.

Kullanım:  (ayrıntılı anlatım için tıklayınız.)
******************
Fiil + 은/는다면서요 = (duydum ki) ...mışsın?
Isim + 다면서요
******************

A.운동을 열심히 한다면서요?
(Duydum ki) Çok sıkı spor yapıyormuşsun?

A....받고 있다면서요?
... Alıyormuşsun?

A.가장 즐기는 운동은 축구다면서요?
En çok sevdiğiniz spor futbolmuş, öyle mi?

Hiç yorum yok: