26 Kasım 2013 Salı

Koredeki kazılar sonucu bulunan 500 yıllık mektup

Geçenlerde, Andong National Universitesi araştırmacıları Andong şehrinde yaptığı kazı çalışmaları sonucu 16. yüz yılda yaşamış Goseong Yi Clan'ına bağlı 30 yaşında vefat eden Eung-tae isimli kişinin mumyasın buldu. Bir erkek mumya buldukları için sevinen arkeologlar kişinin sakalının ve elbiselerinin hala korunduğunu görmüşler. Buna bağlı olarak o zamanın giyim şeklini de öğrenmiş oldukları için çok sevinmişler.. Ben de olsam sevinirdim :)

Blog'uma konu olmasının sebebi ise Eung-tae'nin göğsü üzerine katlanıp bırakılmış 500 yıllık mektup. Bu mektubu kim mi yazmış? Tabi ki arkasında bıraktığı hamile eşi. Bir de o zamanın ayakkabısı (sandalet gibi birşey) da varmış mumyasının yanında...

1582'de ölümünden sonra hamile eşi tarafından yazılan ve Eung-tae'nin göğsü üzerinde saklanan AŞK mektubu...
편지 = mektup
부부 = çift
남편 = eş, koca
아내 = eş, karı

Mektubun türkçesi (ingilizceden çeviriyorum, bu yazıyı okumaya ve anlayama çalışmak bir hayli zamanımı alır)

"Won'un babasına, 
1 Haziran, 1586
Herzaman derdin ki "Sevgilim, saçlarımız aklaşana kadar birlikte yaşayalım ve aynı gün ölelim." Bensiz nasıl gidebildin? Ben ve küçük oğlumuz kimi dinlemeli ve nasıl yaşamalıyız? Nasıl benden önce giderbilirsin?

Nasıl benim kalbimi kazandın ve nasıl kalbini kazandım? Ne zaman sırtüstü uzansak sen bana sorardın "Diğer insanlar da birbirini seviyor mudur bizim gibi? Onlar da gerçekten bizim gibiler mi?" diye. Tüm bunları arkadanda bırakıp nasıl benden önce gidebildin?



Ben sensiz yaşayamam. Sadece seninle gitmek istiyorum. Lütfen beni de al yanına. Duygularım sana doğru, ben bu dünyada unutamam, kederim sonsuz. Kalbimi şimdi nereye koyacağım ve nasıl yaşayacağım seni özleyen bir çocukla?
Şimdi bu mektuba bak ve bana detayları söyle rüyamda. Rüyamda senin diyeceklerini dinlemek istediğim için yazıyorum ve koyuyorum bu mektubu. Yakından bak ve konuş benimle.

İçimdeki çocuk dünyaya geldiğinde kime baba diyecek? Kim benim ne hissettiğimi derinlemesine anlayabilir ki? Gökyüzü altında yok böyle bir acı.

Şimdi sen başka bir yerdesin ve benim gibi derin bir kederde değilsin. Sonsuz, bitmek bilmeyen bir acıyla yazıyorum. Lütfen iyi bak bu mektuba ve gel rüyalarıma göster kendini ve anlat bana bunları. Gizlice gel ve göster kendini. Söylemek istediklerimin bir sonu yok o yüzden burada bitiriyorum. "


Bu sandalet de mumyanın yanında bulunan, hamile eşinin kendi saçlarını ve kenevir kabuğunu kullanarak yapmış olduğu ayak kabı.

Gerçekten aşk (varsa eğer ki, var gibi görünüyor), zamansız ve mekansız bir şey... Ölüm herşeye bir son verirken aşka, sevgiye son veremiyor!..

Bu olaydan esinlenerek yapılmış bir film izlemiştim. İzlemek isterseniz "우리 만난 적 있나요"

Kaynak : http://www.viralnova.com/lost-love-letter/http://www.vagobond.com/mummified-love-in-andong-south-korea/

1 yorum:

EDA KILINÇ dedi ki...

2013te yazılmış olan bu yazıyı şuan okuyorum. Gerçekten çok duygulandım :( "...gökyüzü altında yok böyle bir acı."