22 Haziran 2013 Cumartesi

Korece -에/에서 Yer belirtme eki



Bu dersin daha ayrınıtılı halini bu linkte de bulabilirsiniz

에 [e] ve 에서 [e-seo] ekleri Türkçe'de ki "-e ve -de" eklerine denk gelmektedir. 조사 (yer) belirtme ekidir.

에 [e] eki sadece yeri belirtmek için kullanılmaz. Birçok yerde kullanabilirsiniz.
 -de, -da gibi anlamları da vardır ve  zaman, durum ya da başka şeyleri belirtmek için de kullanılabilir. 

Bazen 에 [e] ekini kullanmadan da yer belirten cümleler kurabilirsiniz. 

Korece olarak "Nereye gitmek istiyorsun?" diye sormak istediğiniz de aşağıdaki gibi sorabilirsiniz.

어디 [eo-di] = nerde, neresi / where, which place
가다 [ga-da] = gitmek / to go
고 싶어요 [go si-peo-yo] = mek istiyor(um) / to want to
어디 가고 싶어요? [eo-di ga-go si-peo-yo?] = Nereye gitmek istiyorsun  / Where do you want to go?

어디 (nerde, nere, neresi) kelimesine herhangi bir yönelme eki eklemedik. Bu tür cümlelerde kullanmaya da bilirsiniz. 에'yi eklediğiniz de sorunuzu daha da betimlemiş, net bir hale getirmiş oluyorsunuz.

-에 [e] = -e, -de / at, to

Yapısı : İsim + 에 [e]
Örnek : EV+e, EV+de

Mesala : 
"Okula gittim" I went to school. cümlesini korece söyleyelim... :)
1. 가다 [ga-da] = gitmek /  to go
가 + 았어요 = 갔어요 [ga-sseo-yo] = Gittim / I went 


2.  학교 [hak-gyo] = okul / school

3. 에 [e] = e, de / to , at

학교에 갔어요. [hak-gyo-e ga-sseo-yo] = Okula gittim / I went to school

Örnekler 에 [e] :
  1. 공책은 학교 있어요.  [Gong-cheak-eun hak-gyo-e i-sseo-yo] = Defterim okulda. / My notebook is at school.
  2. 과일은 부엌 있어. [gwa-il-eun bu-uk-e i-sseo-yo.] = Meyve dolapta (var).
  3. 종이가 책상 의 있어오. [jong-iga cheak-sang eui-e i-sseo-yo.] = Kağıt masamın üstünde var. 
  4. 다섯 시 반 끝나요 = Saat beş buçukta bitiyor.
  5. 7시 약속 있는데 = 7'de randevum var.
  6. 지난 월요일 사무실 안 갔어. Geçen pazartesi ofise gitmedim.
  7. 내일 우리 집에 오세요 = Yarın bizim eve gelin.
에서 [e-seo] = -de, içinde, -den / at, in, from
Yapısı : İsim+ 에서 [e-seo]
Örnek : EV+den, EVde

Örnekler 에서 [e-seo]:
  1. 도서관에서 공부해요 = Kütüphanede çalışırım.
  2. 오늘 학교에서 싸웠어 = Bugün okulda kavga ettim.
  3. 터키에서 왔어요. = Türkiye'den geldim / Türkiye'liyim.
  4. 중국에서 중국어를 배웠어요 = Çinde çince öğrendim.

"~에서" eki "만나다 (buluşmak)", "왔어 (geldim)" gibi fiilerle kullanılır.
"~에" eki "있다 (var)" "없다 (yok)" "가다(gitmek)" "오다(gelmek)" gibi fillerle kullanılır.




Hiç yorum yok: