29 Haziran 2013 Cumartesi

Eski Korece Notlarım 1

Koreceye merak saldığımda internet'ten öğrendiklerimi defterime not ediyordum, telaffuz olarak yanlış öğrendiklerim de varmış fakat sonrasında bunu düzelttim tabii ki.
Bu yazımda sizinle o zamanlar aldığım notları sayfa sayfa paylaşacağım.

korecedeki
시 "si" = "şi"
ㅊ "ch = ç"
으 "eu = ı"

diye okunmaktadır.


1. sayfa

  • 언제 [eon-je] (once) = ne zaman
  • 무엇 [mu-eot] (muot) = ne
  • 뭐 [mwo] (mwo) = ne (무엇 kısaltılmışı)
  • 오다 [o-da]  =gelmek 
  • 얼마 [eol-ma] = ne kadar
  • 어떨까요? [eo-ddeol-kka-yo] (oddolggayo) = Nasıl yapalım?
  • 어떻게 [eo-ddeoh-ke] (oddoke) =Nasıl (ne yapacağım)
  • 누구 [nu-gu] = kim
  • 어디 [eo-di] = nere, neresi
  • 왜 [wae] = neden, niçin
2. sayfa
  • 네 (예) [ne/ye] = evet, ne?아니요 [aniyo] = hayır
  • 여보세요 [yeo-bo-se-yo] = alo
  • 안녕하세요 [an-nyeıng ha-se-yo] = Merhaba, nasılsınız
  • 안녕히 계세요 [an-nyeong-hi kye-se-yo] = Sağlıcakla kalın
  • 어서오세요 [eo-seo o-se-yo] = hoşgeldiniz (karşılarken)
  • 고맙습니다 (감사합니다) [ko-mab-seum-nida] = teşekkür ederim
  • 천만에요 [cheon-man-e-yo] = birşey değil
  • 미안합니다 (죄송합니다) [mi-an-hab-nida] = üzgünüm (özür dilerim)



3.sayfa
  • 실례합니다 [sil-lye-hab-ni-da] (şilyehamnida) = Pardon
  • 괜찮아요 [kwaen-chan-a-yo] (kençanayo) = iyi, (sorun degil)
  • 좋아요 [joh-a-yo]  (çohayo) = iyi, güzel
  • 알겠어요 [al-gess-eo-yo] = anladım
  • 주세요 [ju-se-yo] (çuseyo) = lütfen, veriniz
  • 그럼 [keu-reom] (kırom) = o zaman
  • 그리고 [keu-ri-go] (kırigo) = ayrıca
  • 그러면 [keu-reo-myeon] = öyleyse


4. Sayfa
  • 시 [si] (şi) = (zaman olarak) saat
  • 아침 [a-chim] (açim) = sabah
  • 저녁 [jeo-nyeok] = akşam
  • 분 [bun] (pun) = dakika
  • 점심 [jeom-sim] (comşim) =  öğle yemeği
  • 그리고 [keu-ri-go] = ayrıca
  • 길 [kil] = yol
  • 문 [mun] = kapi
  • 음악 [eum-ak] = müzik
  • 선물 [seon-mul] = hediye

5. Sayfa
  • 나, 저 [na, jeo] = ben (저 saygılı hali)
  • -의 [eu-i] = -nin, -nın
  • 나의, 내, 제 (저희) [na-e, nae, je, jeo-heui] = benim
  • 너, 당신 [neo, dang-sin] (dangşin) =  sen, siz
  • 너의, 당신의 =  senin, sizin
  • 이, 그, 저 [i, keu, jeo] = bu, şu, o
  • 그남자 [keu- nam-ja]  = o adam, o kişi
  • -들 [deul] (dıl)  = (cogul eki) , -ler
  • 우리들 [u-ri-deul] =  bizler
  • -씨 [ssi] (şi) = bey

6. Sayfa
  • 바보예요 [ba-bo-yo] (pabu) = deli (deli misin?)
  • 난 괜찮아요 [nan kwaen-chan-a-yo] = Ben iyiyim
  • 잘지내요 [jal-ji-nae-yo] = (iyiyim) iyi gidiyor
  • 여자 [yeo-ja] (yoca) = kadın
  • 남자 [nam-ja] (nam-ja) = erkek
  • 가다 gitmek
7. sayfa 
Bir fiilin çekim halleri
  • 하다 yapmak
  • 합니까? = yapıyor musun?
  • 해요 = yapıyorum
  • 오다 =gelmek
  • 옵니까? = geliyor musunuz?
  • 와요 = geliyorum
  • 타다 [ta-da] = binmek
  • 타요 = (arabaya) binin, biniyorum
  • 내리다 [nerida] = (bir yerden) inmek
  • 내려요 = iniyorum
  • 알다 [al-da] = bilmek
  • 알아요 [ al-a-yo] = biliyorum
  • 압니까? = biliyor musun?
  • 모르다 [mo-reu-da] = bilmemek
  • 몰라요 [mol-la-yo] = bilmiyorum



Hiç yorum yok: