22 Nisan 2016 Cuma

Goodbye Mr. Black -기는 무슨 ifadesi


너 어디야
Sen nerdesin?

어디긴~ 집이지
Nerde olacağım ~ evdeyim (tabi ki)

집? 아버지 계셔?
Evde mi? Babam evde mi? (Orada mı?)

어디긴 cümlesindeki -긴 ekinin genellikle karşıdaki kişinin söylediği şeyin boş, gereksiz olduğunu belirtmek için kullanılır.

어디긴 = nerdesin derken! nerde olacağım (tabi ki evdeyim)! (şimdi bu da soru mu?)
Teşekkür eden birine;
a: 고마워요
b: 고맙긴 ~ diyerek "ne teşekkürü", "teşekküre gerek yok"

a: 가요 = ben gidiyorum
b: 가긴 어딜 가 = gidiyorum derken! / ne gitmesi, nereye gidiyorsun?





~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

-긴 eki "-기는 무슨" ekinin kısa hali, bu ek, genellikle karşıdaki kişinin söylediği şeyin boş, gereksiz olduğunu belirtmek için kullanılır.
너 어디야 = sen nerdesin?
어디긴 = nerdesin derken! nerde olacağım (tabi ki evdeyim)! (şimdi bu da soru mu?)
Teşekkür eden birine;
a: 고마워요
b: 고맙기는 무슨... / 고맙긴 ~ diyerek "ne teşekkürü", "teşekküre gerek yok"

a: 가요 = ben gidiyorum
b: 가긴 어딜 가 = gidiyorum derken! / ne gitmesi, nereye gidiyorsun?

* 개뿔 = saçmalık, zırvalık, boş laf
개 = köpek
뿔 = köşe

Fiil / Sıfat + 기는 개뿔 şeklinde de kullanılıyor. -기는 무슨 ifadesinin argo hali.
isim + 은/는 무슨
isim + 은/는 개뿔

köpeğin bir köşesi yoktur, değil mi smile emoticon böyle bir ifade kullanarak onun bir saçmalık olduğunu belirtiyorlar

#goodbyemrblack

Hiç yorum yok: