19 Mayıs 2016 Perşembe

Goodbye Mr. Black - 살아 있는 한 희망은 있다!



그 말 알아요 'spero spera'
Şu sözü biliyor musun 'spero spera'?

'살아 있는 한 희망은 있다!'
'Yaşadığın sürece umut vardır'

절대로 포기하면 안 돼요
Asla! vazgeçersen olmaz!
= asla vazgeçmemelisin!

~~~~~~~~



내 딸을 만나고 싶으면 정식으로 인사를 해야지
Kızımla buluşmak istiyorsan "usule uygun/resmi şekilde" selam vermelisin

밤고양이처럼 몰래 만나면 되겠나?
Gece kedisi gibi sinsi sinsi mi buluşacaksın? (buluşursan yakışık olur mu? / buluşursan olur mu?)

'부모의 는 자식에게 전해지지 않는다'
Atasının / Ailesinin günahı / suçu çocuğuna miras kalmaz (iletilmez / geçmez)

어디선가 본 것 같은데 기억은 잘 안 나네요
(bu atasözünü) Bir yerde gördüm gibi ama (nerde gördüğümü) iyi hatırlayamadım (şimdi)

정식으로 인사드리죠. 차지원입니다
Usule uygun / Resmi olarak tanıtıyorum. Ben Cha JiWon (Benim Cha Jiwon'um)

Ekler :

fiil + 는 한 = dığın sürece / - dığın müddettçe
fiil + 면 안 돼요 = -san olmaz / -mamalısın
fiil + 고 싶으면 = -mak istiyorsan

Hiç yorum yok: