7 Ocak 2014 Salı

Korece "-은 나머지" eki

Kitaba (aşırı) daldığımdan seni farkedemedim.


어떤 일이 무리하게 이루어져 결과의 원인이 되었을 때 사용하는 표현이다
Bir şey aşırıya kaçtığında ortaya bir sebep çıktığında kullanılan ifadedir.

Mesela, daha önceden bir korku filmi izlediniz ve çok (aşırı) korktunuz. O yüzden de artık korku filmlerini izlemiyorsunuz. Ya da aşırı sevinçten ağladınız. Bu gibi durumları belirtmek için kullanılan ifadedir.

Kullanımı;
*****************
Fiil + ㄴ / 은 나머지
*****************

공포 = Korku filmi
무섭다 = korkmak

영화 보다가 너무 무서운 나머지
= Film izlerken çok (aşırı) korktuğumdan / koktuğum için/korkudan

*그녀는 1등상을 타고는 기쁜 나머지 눈물을 흘렸어요.
=O birincilik ödülünü alınca (aşırı) sevinçten ağladı.
=She cried for joy when she got the first prize. 

*기쁜 나머지 그녀는 의자에서 뛰어올랐어요.
= (aşırı )Sevinçten o sandalyeden ayağa fırladı
="In her joy, she jumped up out of the chair." 

Örneklerimize geçelim;

Örnek 1.

면접은 잘했어요?
=Röportaj iyi miydi?

너무 김장한 나머지 엉뚱한 대답을 하고 말았어요
=Çok gergin olduğumdan saçma sapan cevaplar verdim.



Örnek 2.

어제 회의가 많이 늦게 끝났다면서요?
Dün toplantı çok geç bitmiş?

네, 회의 끝나고 너무 지친 나머지 짐에 가자마자 씻지도 않고 잤어요.
Evet, toplantı bittikten sonra aşırı yorgunluktan eve gider gitmez, temizlenmeden uyudum.

Örnek 3.

Normal Cümle : 너무 화가 났다. 그래서 나도 모르게 소리를 지르고 말았다.
                        = Çok kızgındım. O yüzden farkına varmadan sesimi yükseltiverdim.

Ekle kullanim  너무 화가 난 나머지 나도 모르게 소리를 지르고 말았다.
                     = Çok aşırı kızgınlıktan farkına varmadan sesimi yükseltiverdim.

Örnek 4. 

*독서에 너무 열중한 나머지 널 알아보지 못했어. 
= Okumaya daldığımdan seni farkedememişim.
=I was so wrapped up in reading, I didn't recognize you. 


**열중하다 = (iş, çalışma vb.) dalmak, gayretle uğraşmak (become enthusiastic in (about, over), be mad about (over))
**소리를 지르다 = Sesi yükseltmek, bağırmak

Kaynak :
*'lı cümleler http://dic.impact.pe.kr/ sitesinden, diğerleri ise Korean for intermediate learners kitabından

Hiç yorum yok: