20 Ocak 2014 Pazartesi

Sınav var!.. Korece Orta Seviye Gramer Konuları



Merhabalar,
Başlıkta da okuduğunuz gibi yarın bana sınav var!.. Korece orta ikinin 2'si kişi sayısı az olduğu için açılamadı, eee ben de ara vermek istemediğimden "üstesinden gelirim" diyerekten üst kurdan devam ettim.
Şimdi de kitabını alıp evde çalıştığım (aslında vakitsizlikten çalışamadım) korece sınavına gireceğim. O yüzden kitaptaki gramerleri buraya da girmeye çalışacağım.. Ve anladığım kadarını da açıklayacağım. Bazılarını zaten paylaşmıştım. Onları ise referans göstererek paylaşacağım.

01. -는 중이다, 만 해도, -는다면서요

02. -은 채로, -고 보니, -고 말았다

03. -잖아요, -던, -는 바람에

04. -더군요, -는다기에, -더니

05. -을걸요, -다가는, -을 정도로

06. -을 겸, -던데, -는다니(까)

07. 못지않게, -을까 했는데, -대요

08. -으며, -는 모양이다, -을수록

09. -을 생각이다, -을까 보다, -는 김에

10. 만에, -았더라면,  -나 보다

11. -거든요, -을 리가 없다, 으려던 참이다

12. -지 그래요?, 이야말로, -는다고 해도

13. -을 수도 있다, -는데도, -온 나머지

14. -이란, -게 하다, -는다지요?

(artık biraz dinleneyim, hem çalış, hem yaz, hem düzelt, hem paylaş, yoruldumm 이제 피공해 유유 )
Ekledikçe paylaşacağım ^^

Hiç yorum yok: