22 Ocak 2014 Çarşamba

İçi boş kore(ce) ile ilgili gruplar



Yine biraz üzgün ve süzgünüm...
Internet ortamında gördüğüm bir grup ismi ve paylaştığı içerikler yüzünden böyle bir yazı yazıyorum...

Gerek facebook'ta olsun gerekse blog'larda olsun o kadar çok korece ile ilgili gruplar var ki kendi kendime "Vay beee" demeden geçemiyorum. Ne kadar çok kore ve korece ile ilgili blog varsa bir o kadarının da içi boş...

Grubun ismi "Korece Öğrenelim  XXX" vs. diye devam ediyor. bir bakayım diyorum grup için de korece öğretmeye dair tek bir kelime yok. Ne mi var "Kendi reklamları" yani olayı maddiyata dökme peşindeler. Arkadaşım, diyorum. Eyvallah, bilgini paraya dönüştürmek isteyebilirsin bu gayet doğal bir düşünce ama önce bir paylaşımda bulunsan, bilgini göstersen daha hoş olmaz mı?

Madalyonun diğer bir yüzü ise yukarıda bahsettiğimin tam tersi!.. Öyle gruplar var ki kore ile ilgili bilgilendirici açıklayıcı ve kültürüyle ilgili resimler, içerikler paylaşıyorlar ama takip eden saysı gereksiz içerik paylaşan grubun yanında yerlerde sürünüyor sayılır. Adaletin bu mu dünya o.O


Ne ara bu kadar çok grup ve blog açıldı ben anlayamadım. Bizim insanlarımız, (insamlarımız demeyeyim) -ergenlerimiz- hani şu Kore kore diye ayılıp bayılan, koreli bir oppa'ları olsun başka hiçbirşeyleri olmasın diye düşünen ergenlerimiz- (yaşları kaç olursa olsun) ne yazık ki kore ile ilgili kaliteli içerik paylaşan gruplara katılıp oradan gerek kültürü gerekse dili ile ilgili bilgi almak yerine magazinle ilgilenmeyi tercih ediyorlar.

Niye bu kadar abartmayı seviyoruz, abaratarak yaşıyoruz hala anlayamadım. Anlayan varsa lütfen bana da anlatsın. 

Ve arkadaşlar! Benden naçizane bir tavsiye., internet ortamı da olsa,  gereksiz bilgileri hayatınızdan çıkarın. Hayatınızı gereksiz içi boş saçmalıklarla çöplük haline getirmeyin.  Yine de siz bilirsiniz.

3 yorum:

Güney Kore ve Ben dedi ki...

Katılıyorum..Alakasız bir sürü sayfa ve bır o kadar da takıpcısı var..Bilgiden çok insanlar farklı şeylerı merak edıyorlar sanırım.

Halime Oral Yalçın dedi ki...

@Kleinn, maalesef öyle ama bunun adı kore sevgisi oluyor, fanlık oluyor. Ama gel gör ki kore kültürüne ait "k-pop", "oppa" ve birkaç yemek isminden başka birşey bilmiyorlar. Öğrenmek de istemiyorlar işin tuhafı :/

Elif Özçelik dedi ki...

Korece tekrarlarını ders olarak hazırlayıp paylaşan biri olarak buna ben de çok üzülüyorum. K-link paylaşımı şu kadar beğenide şu kişinin fotoğrafını paylaşacağız ❤❤ gibi şeylerin peşinde koşuyorlarken hevesi kırılıyor insanın. Benden az Korece bilgisi olan sayfalar ücretli ders vericeğiz gelin diyorlar. Çok rahatsız edici. TT ama senin bloğuna rastlamış olmak güzel oldu. 👍👍