29 Mart 2013 Cuma

Korece "...." nasıl söylenir?



Korece çok sık kullanılan bazı cümleler vardır. Aklıma geldikçe bu başlık altına ekleyeceğim.

Not :  Fillerin sonuna gelen "세요" -"seyo" eki cümleyi daha kibar bir şekilde bitirmek için kullanılır. 
  • Yanlış anlama(yın lütfen)  = 오해하지마 (세요)
  • Onu demek istemedim = 그 말이 아니야 
  • Öyle değil = 그게 아니야
  •  Hiç mantıklı değil / Çok saçma / Inanamıyorum : 말도 안돼 
  • Asla / kesinlikle  = 절대 
  • Böyle birşey olamaz / Bu gerçek olamaz. = 그럴리가 없어(요) 
  • Umrumda değil / Farketmez= 상관없어(요) 
  • ..... Ama / Ancak = .... 하지만  (널 사랑해요. 하지만... Seni seviyorum. Ama ...)
  • Haklısın = 네 말이 맞아 
  •  İyi gidiyor mu? / Herşey yolunda mı? = 잘 돼가요
  • Nasıl gidiyor? = 어떻게 가요
  • Uyuyor musun (uyuklayan birine söylenir) = 줄려(요)
  • Sizin isminiz nedir? = 당신의 이름은 무엇입니까? samimi soru
  • İsminiz nedir = = 성함이 어떻게 되십니까? kibar soru
  • Benim adım .... = 제 이름은 ... 입니다
  • Tanıştığımıza memnun oldum = 만나서 반갑습니다kibar
  • Tanıştığımıza sevindim = 만나서 반가워요  samimi
  • Görüşmeyeli uzun zaman oldu = 오랜만이다
  • Beni yanlız bırak(ınız) = 혼자 내버려 두십시오! 
  • ... Korece nasıl söylenir = ... 를 한국말로 어떻게 말해요? 
  • Doğum günün kutlu olsun = 생일 축하합니다 
  • Ben ....'den geldim = 저는 ... 에서 왔어요 
  • İyi günler diliyorum / iyi bir gün geçiriniz = 좋은 하루 되세요 
  • Yavaş yavaş söyleyebilir misiniz, lütfen? = 천천히 말씀해 주세요
  • Bol şans diliyorum = 행운을 빌어요 kibar
  • Bol şans / Başarılar = 행운을 빈다 samimi
  • İyi uykular, Allah rahatlık versin = 안녕히 주무십시요  kibar
  • İyi uykular = 잘자 (jal jja) - samimi
  • Afiyetle yiyeceğim / Afiyet olsun = 잘 먹겠습니다 - yemekten önce
  • Afiyetle yedir / Afiyet olsun = 잘 먹었습니다 - yemekten sonra
  • Afiyet olsun = 맛있게 드세요  - kibar söyleniş şekli
Kelimeler;
네=senin
말 = söz
맞아 = doğru
Senin dediğin/sözün doğru


14 yorum:

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok faydalı. Teşekkür ederim gayet açıklayıcı anlatıyorsunuz ^^

sarayatta dedi ki...

çok güzel öz soo wan..amma hangulu da kelimeleride duydugumuz gibi dizilerde yazıyoruz aslında ögrenmeyi çok isterim amma sanırım artık algılayamıyorum..yazmaya devam et canım..belki aklımda kalır birşeyler

KimDa-young dedi ki...

Emeklerin için çommal Kamsamhida....

Unknown dedi ki...

행운을 빌어요
güzel yazıyorsun

Unknown dedi ki...

Kamsamhidad değil gamsahabnida bunu hem hızlı okumalısın hem de g harfini burada k harfi gibi okumalısın yanlış anlama lütfen sadece düzeltmek istedim 오해하지마(yanlış anlama) ^ㅅ^

Unknown dedi ki...

Kamsamhidad değil yazmışım kusura bakma kamsamhida değil yazacaktım

Unknown dedi ki...

Kamsamhidad değil gamsahabnida bunu hem hızlı okumalısın hem de g harfini burada k harfi gibi okumalısın yanlış anlama lütfen sadece düzeltmek istedim 오해하지마(yanlış anlama) ^ㅅ^

Unknown dedi ki...

행운을 빌어요
güzel yazıyorsun

Unknown dedi ki...

행운을 빌어요
güzel yazıyorsun

Unknown dedi ki...

Yeni doğum yapan birini kutlamak için ne soyleyebilirim kadın koreli Türkiyede yasiyor rezil olmak istemiyorum >~< 감사합니다~

Adsız dedi ki...

SİNİRLENİNCE SÖYLENEN AİSH NASIL OKUNUR

Unknown dedi ki...

Nasil ogrendiniz koreceyi ben 2 3 aydir takip ediyorum diziler muzikler fln yeni merak sardim koreceye yardimci olurmusunuz

Unknown dedi ki...

Işşh veya âşhn

Unknown dedi ki...

Aklımda nasıl yazılıyor peki