9 Ekim 2013 Çarşamba

Korece -다가 (-arkan/-erken) eki


Zavallıcık ^.^ Birşeyler karalarken uyuyakalmış

Basit bir örnekle ekimizin hangi durumlarda kullanıldığını anlamaya çalışalım.

책을 읽다가 잠들었다 = Kitap okurken uyuyakaldım.

Kitap okuma esnasında uyuya kalmış. Yani bir işin ortasındayken başka bir şey ortaya çıkyor. Bu gibi drurumlarda "-다가" eki kullanmalısınız. -가 ekini düşürerek de kullanabilirsini.

**************************
Kullanımı : fiil +  다가

**************************

Önce Kelimeler ve  Fiiller
그 [keu] = (O) erkek
그녀 [keun-yeo] = (O) kadın
오다 [o-da] = gelmek
만나다 [man-na-da] = buluşmak, karşılaşmak
가다 [ka-da] = gitmek
친구 [chin-gu] = arkadaş
축구 [chuk-gu] = futbol
축구 하다 [chuk-gu ha-da] = futbol oynamak
다치다 [da-chi-da] = incinmek
보다 [bo-da] = izlemek, bakmak
자다 [ja-da] = uyumak

Örneklerle devam edelim;



1) 그녀는 집에 오다가 그를 만났다
= [keu-nyeo-neun jib-e o-da-ga keu-reul man-nat-da]
= (TR: Kınyeonın çibe odaga kırıl mannatda)
= O (kadın) eve gelirken onunla karşılaştı.

2) 집에 가다가 친구를 만났어요.
= [jib-e ga-da-ga chin-gu-reul man-nass-eo-yo]
= Eve giderken arkadaşımla karşılaştım

3) 축구 하다가 다쳤어.
= [chuk-gu ha-da-ga da-chyeoss-eo]
= Futbol oynarken yaralandım / kendimi incittim.

4) 어제밤에 TV를 보다 잤어요
= [eo-je-bam-e TV-reul bo-da jass-eo-yo]
= Dün gece TV izlerken uyuyakaldım

NOT: -다가 ekinin geçmiş zamanda kullanım şekilini [았/었 + 다가] öğrenmek için tıklayınız.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

다가 ekinin gecmis zamanda kullanımı icin tiklayiniz yazmissiniz ama link yok acaba ekleyebilirmisiniz bende kendi kendine bu eki dusunuyordum 😀