9 Ekim 2013 Çarşamba

Korece -(으)러 가다 = -ye/-ya gitmek


Kütüphaneye ders çalışmaya gidiyorum derken kullanılacak olan kalıptır. Şunu yapmaya gidiyorum, izlemeye gidiyorum, çalışmaya gidiyorum derken ilgili fiile (으)러 가다 eki getirilir.

Kullanımı :
***************
Fiil + (으)러 가다
***************

먹다 = Yemek 
먹 + 으러 가요 = 먹으러 가요 = (Bir şey) yemeye gitmek

수영하다 = Yüzmek
수영하 + 러 갈거에요 = 수영하러 갈거에요 =   Yüzmeye gideceğim

1) 맛있는 것을 먹으러 가요.
 = Lezzetli birşey yemeye gidiyorum.

**맛있다 = Lezzetli olmak, tadı olmak
-는/은 = fiili sıfatlaştırıyor, kendinden sonra gelen isme anlam katıyor.
**것 = şey
-을/를 = nesne eki (yapılan eylemden etkilenen)
**먹다 = yemek
**가다 = gitmek
-요 = cümleyi kibar bir şekilde bitirmek için kullanılıyor.

2) 친구를 만나러 갔어요
 = Arkadaşımla buluşmaya gittim.

**친구 = Arkadaş
**만나다 = buluşmak
**-았/었/였어요 = fiile geçmiş zaman anlamı kadar

3) 지금 어디에 가요? 
= Şimdi nereye gidiyorsun?


4) 영화를 보러 가요. 
= Film izlemeye gidiyorum.

**영화 = Film, sinema
**보다 = görmek, izlemek

5) 저도 친구들하고 같이 영화를 보러 갈 거예요 
= Ben de arkadaşlarımla birlikte film izlemeye gideceğim.

저/나 = Ben
-도 = de (dahil anlamındaki de - ben de)
**친구 = arkadaş
-들 = lar, ler (çoğul ekidir)
-하고 = ve, ile
**같이 = birlikte
-(으)ㄹ 거예요 = -ecek, -acak

Hiç yorum yok: