11 Ekim 2013 Cuma

Korece 았/었 + 다가 eki - Gittim geldim



Birşeyi yaptıktan hemen sonra (tam tersi) başka birşey yapıldığında kullanılır. -다가'yı 가 ekini düşürerek de kullanabilirsiniz.
Dizilerde felan belki duymuşsunuzdur "odi katda wasso" = 어디 갔다 왔어 = Neredeydin / Nereye gittin geldin?"

Mesala; "Bunu giydim (sonra) çıkardım" gibi.  Örneklerle daha net anlayabiliriz.

Önce kelimeler;
**입다 [ib-da] = giymek
**벗다 [beot-da] = çıkarmak
**열다 [yeol-da] = açmak
**닫다 [dat-da] = kapatmak
**끄다 [kkeu-da] = (elektrikli şeyleri) kapatmak
**켜다 [kyeo-da] =  (elektrikli şeyleri)  açmak, yakmak
**앉다 [an-ta] = oturmak
**일어나다 [il-eo-na-da] = kalkmak
**그치다 [keu-chi-da] = bitmek, durmak

**************************
Kullanımı : fiil + 았/었/였+ 다가
**************************

1) 옷을 입었다가 벗었어요.
= Kıyafeti/Elbiseti giydim, (sonra) çıkardım.


2) 학교에 갔다 왔어요.
= Okula gittim geldim

3) 문을 열었다가 닫았어요. = Kapıyı açtım kapattım

4) 컴퓨터를 껐다가 켜세요.
= Bilgisayarı kapattım (sonra yine) açtım

5) 의자에 앉았다 일어났어요.
= Sandalyeye oturdum kalktım

여행을 갔다가 돌아왔어요.
= Tatile gittim geri döndüm (geldim)

친구가 왔다가 갔습니다.
= Arkadaşım geldi gitti

비가 그쳤다(가) 다시 와요
= Yağmur durdu tekrar başladı.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

4. örnek yanlış galiba?

Halime Oral Yalçın dedi ki...

yanlış olduğunu düşündüren şey nedir acaba? ona göre örneğe tekrar bakayım! :)