3 Temmuz 2013 Çarşamba

-고 "ve" / 그리고 "Ayrıca"



-고 = 그리고 'nın kısaltılmış halidir, "ayrıca", "ve" gibi anlamları vardır. İki farklı cümleyi birleştirmek için kullanılır.
Fiil, sıfat ve isimden hemen sonra gelir. isim + 이다

Kelimeler :
**휴가 [hyu-ga]  = tatil
**때 [ttae] = zaman
**무엇 [mu-eot] = 뭐 [mwo] = ne
**하다 [ha-da] = yapmak
**았/었/였어요 = geçmiş zaman eki
**여행을 하다 [yeo-haeng-eul ha-da] = seyahat etmek
**한국 [han-guk] = Kore
**-에 [e] = e,de
**갔다오다 [kat-da-o-da] = gidip gelmek
**음식 [eum-shik] = yemek
**을/를 = nesne eki
**좋아하다 = hoşlanmak, sevmek
**노래 [no-rae] = şarkı
**도 [do] = dahil anlamında ki "-de"
**오늘 [o-neul] = bugün
**춥다 [chub-da] = soğuk olmak
**비가 오다 [bi-ga o-da] = yağmur yağması



Cümleler :
A : 휴가 때 뭐 했어요?
[hyu-ga ttae mwo haess-eo-yo]
= Tatilde ne yaptın?

B : 여행을 하 한국에 갔다 왔어요.
[yeo-haeng-eul ha-go han-guk-e kat-da wass-eo-yo]
= Seyahat ettim ve/ayrıca Kore'ye gittim geldim

İki ayrı cümlede yazılmış hali;
여행을 했어요. 그리고 한국에 갔다 왔어요
[yeo-haeng-eul haess-eo-yo keu-ri-go han-guk-e kat-da wass-eo-yo]
= Seyahat ettim. Ayrıca Kore'ye gittim geldim.

A : 마크 씨는 한국 음식을 좋아하고  한국 노래도 좋아해요
[ma-keu ssi-neun han-guk eum-shik-eul joh-a-ha-go hangug noraedo johahaeyo]
= Makı Hanım kore yemeklerini de seviyor, kore sarkılarını da seviyor.

A : 오늘은 춥고 비가 와요
[o-neul-eun chub-go bi-ga wa-yo]
= Bugün hava soğuk ve yağmurlu/yağmur yağıyor

A : 그 동안 어떻게 지냈어요?
[keu dong-an eo-tteohke jinaess-eo-yo]
= Bu süre boyunca ne yaptın/ nasıl geçirdin (zamanı)?

B : 저는 공부도 하 운동도 했어요
[jeo-neun gong-bu-do hago un-dong-do haess-eo-yo]
= Ben, ders de çalıştım (ve) spor da yaptım.

Hiç yorum yok: