5 Temmuz 2013 Cuma

Korece Geniş (현제) Zaman

Normal dereceli konuşurken cümleyi kibar bir şekilde bitirmek için "요" ekini kullanıyoruz. "요" eki kullanmadığınızda ise bu kaba bir şekilde konuşma olacaktır. İki arkadaş arasında ya da kendinizden küçüklerle konuşurken "요"  kullanmayabilirsiniz.

Fiil'e gelecek ek;
-아요 [a-yo] 오 veya 아 ile bitiyorsa
-어요 [eo-yo] 오 veya 아 'dan farklı bir harf ile bitiyorsa
-여요 [yeo-yo] 이 ile bitiyorsa

*하 ile bitiyorsa 하 > 해 oluyor. Bu bir istisna.

Cümlenin sonuna ? (soru işareti) koyduğunuzda ve cümlenizi soru sorarmış gibi söylediğinizde normal cümleyi soru cümlesi de yapabilirsiniz.

Yüksek dereceli bitirmek için cümleyi kullanılacak olan ekler. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
-ㅂ니다
-습니다

Örnekler;

**가다 [ga-da] (kada) = gitmek
가 + 아요
가요 [ga-yo] (kayo) = giderim/gidiyorum



**먹다 [meok-da] = (birşey) yemek
먹+어요
먹어요 [meok-eo-yo] (meogeoyo) = yerim/yiyorum

보다 [bo-da] (poda) = görmek
보+아요
봐요 = görürüm/görüyorum

**보이다 [bo-i-da] = görünür olmak
보이+여요
보여요 [bo-yeo-yo] = görünür / görünüyor

**하다 [ha-da] = (birşey) yapmak
하+여요
해요 [hae-yo] = yaparım/yapıyorum

Cümleler: 
X 마시고 싶어요
=X içmek istiyorum

책을 읽어요
= Kitap okuyorum

시간이 별로 없어요.
= Zamanımız hiç yok

초록색을 가장 좋아해요
= Ben yeşil rengini çok severim
= En çok yeşil rengini severim

게임 해요!
= Oyun oynayalım


Hiç yorum yok: