5 Temmuz 2013 Cuma

Korece Şimdiki (현제) Zaman


* Normal dereceli konuşurken cümleyi kibar bir şekilde bitirmek için "요" ekini kullanıyoruz. "요" eki kullanmadığınızda ise bu kaba bir şekilde konuşma olacaktır. İki arkadaş arasında ya da kendinizden küçüklerle konuşurken "요"  kullanmayabilirsiniz.

* Cümlenin sonuna ? (soru işareti) koyduğunuzda ve cümlenizi soru sorarmış gibi söylediğinizde normal cümleyi soru cümlesi de yapabilirsiniz.

Şimdi zamanın eki; -고 있어요 (-maktayım/- ıyorum)

Yüksek dereceli konuşmak için;
-고 있습니다
-고 있습니까?

Örnek : 

가다 = gitmek
가 + 고 있어요
가고 있어요 = gitmekteyim / gidiyorum (şuan)

먹다 = (birşey) yemek
먹고 있어요 = yiyorum

öğrendiğimiz diğer zamanlarda da fiil çekimlemek için;
먹어 = ye
먹어요 = yiyin
먹고 있었어요 = yiyordum (geçmiş zamandaki şimdiki zaman)
먹었어요 = yedim
먹었어? = yedin mi?

Örnek Cümleler;

지금 뭐 하고 있어요? (çigım mo hago issoyo)
= Şuan/şimdi ne yapıyorsun/yapmaktasın?

지금 음악을 듣고 있어요 (çigım ımakıl tıtgo isseoyo)
= şuan müzik dinliyorum/dinlemekteyim

학교에 가고 있어요
=Okula gitmekteyim/gidiyorum.

TV를 보고 있어요
= TV izlemekteyim/izliyorum



5 yorum:

Unknown dedi ki...

Teşekkütler sizin sayenizde şimdiki zamanı anladım . 감사합니다 !

Unknown dedi ki...

Siteniz mükemmel sayenizde koreceyi yarıladım ❤😌감사합니다 🙌🙌

Adsız dedi ki...

ben dedikten sonra hangi kelimeyi kullanıyoruz? co+nın gibi. co+(?)

Adsız dedi ki...

Kursumla beraber her zaman bu siteye bakıyorum gerçekten çok yardımcı oldunuz siz de olmasanız ^^

Unknown dedi ki...

Mükemmel