2 Temmuz 2013 Salı

Korece Kıyaslama eki -보다


İki nesneyi veya herhangi bir iki şeyi kıyaslarken kullanılır. Türkçedeki "ben senDEN biraz da olsa uzunum" gibi bir cumle kurarken ki kullandığımız "-den" ekine karışılık gelmektedir.

***************************
Yapısı : İSİM + 보다 = -den/-dan
***************************

나 / 저 [na] / [jeo] = ben
나보다 [na bo-da]= benden
너/당신 = sen

더 = daha
덜 = daha az, az

저는 당신보다 커요 (**크다 : büyük olmak)
= Ben senDEN uzunum/büyüğüm.

당신은 저보다 작아요 (**작다 : Kısa olmak)
= Sen benDEN kısasın



너보다 내가 똑똑해 (**똑똑하다 : akıllı olmak)
= SenDEN ben akıllıyım / Ben senden akıllıyım

이것이 저것보다 더 비싸요 (**비싸다 : pahalı olmak)
= Bu (şey) şu(şey)NDAN daha pahalı

이것이 저것보다 더 싸요 (**싸다 : ucuz olmak)
= Bu şundan daha ucuz

제 아내가 저보다 더 벌어요 (**벌다 :  para kazanmak)
= Benim eşim benden daha çok kazanıyor.

저는 아내보다 덜 벌어요
= Ben eşimden daha az kazanıyorum.

*************************
Yapısı : FİİL + 은/는 것보다 
*************************

İki eylemi karşılaştırmak için ise fiile 은/는 것보다 eki getirilir.

생각하다 [saeng-gag-ha-da] (sengakhada)
 = düşünmek

생각한 것보다
= düşündüğümden (은 것보다  geçmiş zaman eki)

생각하는 것보다
= düşünmekte olduğumdan (는 것보다 şimdiki zaman eki)

책을 읽다 = kitap okumak
책을 읽는 것 = kitap okuma (eylemi)

영화를 보는 것 = film izleme (eylemi)

좋아하다 = sevmek, hoşlanmak

나는 책을 읽는 것을 좋아해요.
Ben kitap okumayı severim

나는 책을 읽는 것보다 영화를 보는 것을 더 좋아해요.
Ben kitap okumaktan, film izlemeyi daha çok severim.

널 사랑하는 것을 사랑해요
Seni sevmeyi seviyorum

Korecedeki bazı kısaltmalar :
것은→ 건,
것이→ 게,
것을→ 걸








Hiç yorum yok: