6 Temmuz 2013 Cumartesi

Günün Cümlesi- 저는 집에 있고 싶습니다


(Günün Cümlesi)

오늘의 한 마디 

저는 집에 있고 싶습니다
[jeo-neun jib-e it-go ship-seum-ni-da]
=Ben evde kalmak istiyorum

Kelimeler;

저[jeo]
1. ben (kibar vers.)
2. O (uzaktaki bir şey için)

-는 [neun]
1. konu parçacık
2. vurgu eklemek için parçacık (ise "Ben ise" gibi)
3. bir fiil şimdiki zaman değiştirmek için  ve sıfatlaştırmak / isim yapmak için kull.
4. fiil'e eklendiğinde eylemin şimdiki zamanda yapıldığını vurgular

집 [jib]
1. Ev

-에 [e]
1. tarafından, için, de, içinde, üzerinde
2. parçacık yer, zaman veya nesne sonra.

있다 [it-da]
1. var olmak, olmak

-고 싶다 [go ship-da]
-mek istemek (birşeyi yapmayı istemek eki)

(습)니다 [seum-ni-da]
1. Cümleyi kibar bir şekilde bitirmek için kullanılar ektir.

Bir örnek [예];

자다 [ja-da] = uyumak

A : 뭐 하고 싶습니까? / 뭐 하고 싶어요? 
Ne yapmak istersiniz? / Ne yapmak istersin?

B : 자고 싶습니다 / 자고 싶어요
Uyumak istiyorum / uyumak isterim/ uyumak istiyorum

Hiç yorum yok: